Jeugdsportfonds

1-3 Nieuws

Vind jij ook dat ieder kind moet kunnen hockeyen? In Almelo vinden we van wel! Het Jeugdsportfonds heeft als doel om kinderen van 4 tot en met 17 jaar uit gezinnen die om financiĆ«le redenen niet lid kunnen worden van de hockeyclub de kans te geven om te sporten. De bijdrage van maximaal € 225,- per kind per jaar is bedoeld voor bijvoorbeeld het betalen van de contributie en de aanschaf van sportkleding.

Je kunt zelf geen aanvraag indienen. Ook de hockeyclub mag dat niet doen. Een aanvraag kan alleen ingediend worden door een intermediair. Dit is iemand die op professionele wijze bij het kind betrokken is. Denk aan de leraar op school, een maatschappelijk werker, een Buurtsportcoach/ combinatiefunctionaris, de GGD, een WWB consulent van de gemeente of JBOV: Jeugdbescherming Overijssel.

Meld je daarom bij een intermediair en verzoek deze om een aanvraag in te dienen bij het Jeugdsportfonds. Heb je geen intermediair, neem dan contact op met de Jeugdsportfondsconsulent in Almelo. Deze is te bereiken op [email protected].

De aanvraag wordt verrassend snel behandeld en afgewerkt. Dus, denk je als ouder/verzorger in aanmerking te komen voor vergoeding van de contributie van uw kind(eren), neem dan contact op met je intermediair of de consulent van Jeugdsportfonds.

Met sportieve groet,
Bestuur M.H.C. Almelo